Tekniken som driver försäkringsbranschens nästa kapitel


Försäkringsbranschen befinner sig i en position där teknik tar allt större plats. För att möta framtidens krav, från både kunder, marknad och samhälle krävs en ny nivå av digitalisering. Teknik är inte längre ett komplement. Det är en förutsättning. Det spelar ingen roll om du är ett stort etablerat bolag eller en mindre aktör – den tekniska utvecklingen påverkar oss alla. Med rätt teknik på plats öppnas dörren till helt nya sätt att skapa kundvärde. Traditionella system och arbetssätt utmanas nu av plattformslösningar som möjliggör personlig, tillgänglig och automatiserad försäkring – integrerad där kunderna faktiskt befinner sig. Vi ser hur moderna tekniklösningar, inte bara effektiviserar interna processer utan framförallt förbättrar kundresan. Det leder till ökad kundnöjdhet, högre konvertering och starkare varumärken. Gofido.Tech är ett exempel på hur teknik kan bli en möjliggörare snarare än ett hinder. Genom att erbjuda en komplett plattform, från distribution och riskanalys till administration och branding, ger Gofido.Tech företag möjlighet att lansera och skala sina egna försäkringserbjudanden utan att behöva bygga det från grunden. Framtiden tillhör dem som vågar tänka nytt och vågar använda tekniken som en strategisk tillgång. Digitala lösningar kommer inte att ersätta relationer. Men de kommer att skapa bättre, fler och mer relevanta relationer - på kundens villkor!
