Hej! Vi använder cookies för att kunna ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Genom att besöka den här sidan, accepterar du att vi använder cookies.

Klagomål

Om du inte är nöjd

Du som kund är viktig för oss och vi har som målsättning att alltid ha nöjda kunder. Om du ändå är missnöjd med vår service, bemötande eller hantering av frågor som rör din försäkring är vi måna om din feedback och de synpunkter du har. Ta alltid först kontakt med vårat kundteam då vi många gånger tillsammans kan reda ut eventuella frågetecken och missuppfattningar över telefon. Du når dem på 010-551 3900 eller kundteam@gofido.se.

  • Klagomålsansvarig

    Om du efter att ha pratat med våra medarbetare i kundteamet fortfarande är missnöjd kan du vända dig till Gofidos klagomålsansvarige, Annika Saramies, genom att mejla klagomal@gofido.se eller skicka brev till Gofido, Klagomålsansvarig. Centralplan 15, 111 20 Stockholm. Vi behöver information om ditt ärende och vad du anser är fel för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vi kan även behöva lite tid på oss att hantera ditt ärende, men vi återkommer till dig senast inom två veckor.

    Kan du inte godta vårt beslut har du dessutom möjlighet att få ärendet prövat externt enligt följande instanser:

    • Allmänna Reklamationsnämnden (statlig myndighet som prövar konsumenttvister kostnadsfritt), Box 174, 103 23 Stockholm
    • Domstolsprövning En försäkringstvist kan också i de flesta fall prövas i allmän domstol, i första hand tingsrätt.
  • Andra vägar för rådgivning och prövning

    Du som är privatperson kan få rådgivning i frågor som rör försäkring eller skadereglering genom att kontakta:

  • EU:s webbplats för tvistlösning

    Om du är missnöjd med något du köpt på internet kan du också vända dig till EU:s webbplats för

    tvistlösning på https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/