Gofido logotyp

Kundrecensioner

Gofido samlar regelbundet in omdömen och recensioner från våra kunder för att ge en ärlig bild av vad våra kunder tycker om oss och våra tjänster. För att ge en rättvis bild av Gofido och våra tjänster så ger Gofido alla nyblivna och befintliga kunder som har varit i kontakt med vårt kundteam möjligheten att ge en recension om oss. Dessa kundrecensioner samlas aktivt in genom att du som konsument hos oss får en inbjudan via mejl eller sms till att dela med dig av din upplevelse av oss genom att både ge ett betyg och en kommentar. Gofido ger alla kunder möjligheten att ge den rätta bilden genom en recension och kommentar.

Gofido använder sig av den oberoende tjänsten Trustpilot för att samla in kundomdömen på ett trovärdigt sätt som visar upp Gofidos kundomdöme oavsett betyg. För att du som konsument ska få en samlad bild av vad våra kunder tycker om oss visar vi dig även ett genomsnittligt betyg. Detta betyg baseras på ett genomsnittliga betyget från Gofidos alla recensioner på Trustpilot tillsammans med tre olika parametrar, tidsrymdfrekvens och bayesianskt medelvärde.

Tidsrymd: ”De senaste omdömena väger tyngs, eftersom aktuella omdömen ger bättre insikt i nuvarande kundnöjdhet. Har man ett mindre flöde av omdömen som kommer in väger varje nytt omdöme tyngre än om man haft ett större flöde.

Frekvens: ”Företag behöver kontinuerligt få nya omdömen för att behålla sin det genomsnittliga betyget eftersom de senaste omdömena väger tyngst och företaget genererar regelbunden insamling av omdömen ger det ett mer stabil betyg.”

Bayesianskt medelvärde:I vår uträkning använder vi ett bayesianskt medelvärde för att säkerställa att ett företag med få omdömen initialt får en mer balanserad genomsnittlig betyg. Detta innebär att vi i vår uträkning inkluderar värdet av 7 omdömen värda 3,5 stjärnor var i alla TrustScores. Allt eftersom ett företag samlar in fler omdömen, blir detta en mindre betydlig faktor i uträkningen.”

100 % av alla Trustpilot-omdömen filtreras genom en programvara för bedrägerispårning. För att kunna skriva ett omdöme på Trustpilot måste man skapa ett konto med en giltig och permanent e-postadress. Innan en person kan publicera ett omdöme på Trustpilot behöver personen först bekräfta att omdömet handlar om dennes egna genuina upplevelse och att personen är berättigad att lämna ett omdöme om företaget i fråga.
Omdömen som samlas in via Trustpilot får etiketter som visar på vilket sätt omdömet har samlats in. Exempelvis markeras omdömen med etiketten ”Verifierat” ifall omdömet har skrivits till följd av en inbjudan från Gofido via Trustpilots inbjudningssystem. Omdömen på Trustpilot måste följa deras riktlinjer som klart och tydligt förbjuder falska och incitamentstyrda omdömen. Konsumenter och företag kan rapportera misstänkta omdömen, exempelvis om det finns misstankar om att ett omdöme inte har lämnats av en äkta kund, och då genomför Trustpilot en noggrann utredning.

Gofido

Care of Fido AB

Org.nr. 559169-4632

Stadsgården 6

116 45 Stockholm

Gofido logotyp
© Gofido 2023